In Nederland vindt er elke 11 minuten een inbraak plaats. Een huis dat niet goed is beveiligd, kan een inbreker binnen 30 seconden binnendringen.
Hoe voorkomt u dat?
Dit kan u voorkomen door kwalitatief goede sloten op uw deuren en ramen te plaatsen. Een beveiligingssysteem is echter een betere optie om aan te schaffen. Onder een beveiligingssysteem valt een goed alarmsysteem en camerabeveiliging. Dit wordt doorgestuurd naar de meldkamer zodra het systeem af gaat. Zo kunt u met een gerust hart naar bed gaan, heeft u nog vragen of advies nodig? Neem dan gerust contact met ons op.
Onze slimme camera's herkennen ongewenste bezoekers en u krijgt gelijk een melding via je smartphone binnen. Met onze camerabeveiliging maken de camera's gelijk een foto en sturen deze direct naar de uw smartphone. Zo kunt u gelijk actie ondernemen en heeft u bewijsmateriaal. U kunt ook gelijk live mee kijken met wat er gebeurd.
Als u camera's thuis gaat plaatsen of ze zij al geplaatst dan heeft u te maken met een aantal regels. U moet bijvoorbeeld een pictogram plaatsen bij elke toegangsdeur dat er camerabeveiliging is geplaatst. U mag ook als particulier geen camera's plaatsen op openbare plekken, als u een camera op u oprit laat schijnen dan moet u rekening houden dat u de openbare weg niet in beeld heeft. De wet Bescherming Persoonsgegevens is dan van toepassing. De Autoriteit Persoonsgegevens houdt hierbij toezicht.
Bedrijfspanden zijn vaak het mikpunt van vandalisme en diefstal. Per bedrijf en industrie verschilt het hoeveel dure materialen en voorwerpen er te vinden zijn. Over het algemeen zijn de kantoorruimtes, loodsen en showrooms vaak voorzien van waardevolle spullen. In de meeste bedrijfspanden zijn vaak dure apparaten aanwezig zoals, laptops, computers, smartphones, printers, tablets, televisieschermen, ect. Dit gebeurd niet alleen bij grote bedrijven, maar ook vaak bij mkb bedrijven.
Deze mkb bedrijven zijn meestal niet erg goed beveiligd of hebben ze helemaal geen beveiligingssysteem of ze hebben geen financiële middelen om een beveiliging aan te schaffen. Ook kan het voorkomen dat men het niet echt nodig acht, maar verzekeringstechnisch kan het altijd interessant zijn.
Waarom camerabeveiliging in uw bedrijfspand of kantoor?
Kiest u voor camerabeveiliging in uw bedrijfspand? Dan heeft dat voordelen. Ten eerste is een camera een preventief beveiligingsmiddel. Criminelen die zullen worden afgeschrikt zodra ze de beveiligingscamera's zien. Het resultaat kan zijn dat de verkeerde intenties achterwege worden gelaten door de angst om door middel van de camera’s geregistreerd te worden. Worden de beveiligingscamera´s niet door de criminelen ontdekt, dan worden de beelden achteraf als bewijsmateriaal gebruikt om de personen in kwestie op te sporen.
Hoeveel Camera’s in mijn kantoor of bedrijf?
Wilt u een klein opppervlak, zoals bijvoorbeeld bij een mkb bedrijf beveiligingen? Dan is de plaatsing van twee camera's vaak voldoende. Naast het plaatsen van een dome camera, die 360 graden registeert, kan een tweede camera geplaatst worden op risicopunten zoals de showroom, kassa of entree. Wilt u uw gele bedrijf beveiligen en heeft uw kantoor een oppervlak van meer dan 200 m2? Dan kunt u het beste uit gaan van zes camera's of meer. Uiteraard is het precieze aantal camera's per situatie anders. Het is ook afhankelijk hoeveel dure en waardevolle materialen er aanwezig zijn in het pand. U kunt zich door één van onze adviseurs vrijblijvend laten adviseren over het aantal benodigde camera's.
Het alarmsysteem met meldkamer zorgt ervoor dat de beelden van de camerabeveiliging gelijk samen met een alarmmelding doorgestuurd worden naar de meldkamer. De centralisten die in de meldkamer werken zijn getraind om samen met u en hulpdiensten de noodsituaties op te volgen en op te lossen.
Hoe gaat de meldkamer te werk?
Wanneer het alarmsysteem een alarm verstuurd met de beelden van de camerabeveiliging dan komt dit direct binnen bij de meldkamer op het scherm. De centralist ziet direct wat voor type alarm (inbraak, SOS, brand of sabotage) het is en in welke ruimte het zich bevindt. De centralist probeert als eerste contact te leggen met het adres waar het alarmsysteem is gemonteerd. Wanneer er niet wordt geantwoord worden de afgesproken waarschuwingsadressen gewaarschuwd. De meldkamer biedt ook persoonlijk assistentie bij noodgevallen. De meldkamer heeft namelijk een directe lijn met de plaatselijke politie.
Verzekeringseisen alarmsysteem met meldkamer
De verzekeraar stelt eisen aan de meldkamer diensten en hoe de verbinding tussen het alarmsysteem en de meldkamer is aangelegd. Deze eisen zijn alleen verplicht als het in uw polis voorwaarden van de inboedel is meegenomen. Deze eisen staan in het document VRKI. In dit document ligt alles vast hoe je komt tot een bepaalde risico en welke maatregelen.
De eisen voor de verbindingen zijn per risico verschillend:
Voor de meldkamer diensten (abonnement) zijn er ook eisen per hoogte risico
Heeft u interesse naar onze diensten en producten?
Maak dan een afspraak voor een vrijblijvend gesprek.
Dieselstraat 1a
6716 BC Ede
0318 484 751